Forex Reservene Of India Pdf


Visualiser data med diagrammer Maps. Indiastat gir nå anlegg for å lage ulike kart og India s kart med statsgrenser, og opprettede diagrammer kan lagres i pdf - og filformater og kart i filformat. Dette anlegget blir tilbudt kun til sine registrerte abonnenter. Visualiser data med diagrammer Maps. Indiastat gir nå anlegg for å lage ulike kart og India s kart med statsgrenser, og opprettede diagrammer kan lagres i pdf - og filformater og kart i filformat. Dette anlegget blir tilbudt kun til sine registrerte abonnenter. Eksisterende abonnenter, vennligst logg inn for å fortsette. Sosioøkonomisk statistisk informasjon om India. Styrking av rupi svulmer Indias valutareserver med 2 09 milliarder. MUMBAI En styrking av rupi kombinert med økt utenlandsk pengeinnstrømning i aksje - og obligasjonsmarkedene, bøyde India s valutaveksling Forex kitty med 2 09 milliarder kroner, sa eksperter på lørdag. Overallt var Forex-reserver på 353 63 milliarder kroner for uken avsluttet 3. oktober 0. Den primære grunnen til stigningen i reserver kan tilskrives Reserve Bank of India RBI kjøper amerikanske dollar for å hindre at rupi forårsaker skade på eksporten vår, Anindya Banerjee, assisterende direktør for valutaderivater med Kotak Securities, fortalte IANS. RBI forsøker å opprettholde rupien over 65 til et amerikanske dollarmerke i et forsøk på å gjøre valutaen mer konkurransedyktig. Dataene for uken avsluttet 30. oktober viste at en sterkere rupee som lå rundt 65 og under til en amerikansk dollar, tillot RBI, en mulighet til å kjøpe dollar, for å holde den indiske valutaen i sin komfortsone. Ifølge Banerjee, RBI er komfortabel med rupien som strekker seg alt mellom 65-66 60 til et dollarmerke. Alt over eller under grensen oppfordrer sentralbanken til å gripe inn ved å enten kjøpe eller selge greenbacken. Kjøp av amerikanske dollar, når noen gang muligheten oppstår, hjelper RBI å holde rupien i sin komfortsone som støtter eksporten, bygger opp reserver og stopper ensidig trekk i den indiske valutaens verdi, legger Banerjee til. På en ukentlig basis, rupien svekket av 44 paise og stengt ved 65 27 til en dollar i løpet av uken avsluttet 30. oktober. Rupee hadde stengt på 64 83 til en greenback i uken avsluttet 23. oktober. Til tross for den ukentlige trenden, hadde rupien økt med fire paise 30. oktober på 65 27 til en amerikanske dollar fra forrige slutt på 65 31 til en greenback. Dataene med National Securities Depository Limited NSDL viste at FPIs Foreign Portfolio Investors kjøpte Rs 2.967 12 crore eller 457 27 millioner i egenkapitalen og gjeldsmarkeder fra 26-30 oktober. For uken avsluttet 23. oktober, var Indias Forex kitty redusert med 1 98 milliarder til 351 milliarder. Dataene som ble levert av RBI i sitt ukentlige statistiske tillegg viste at de utenlandske valutaverdiene FCA hadde fått med 2 10 bi Lånet til 330 14 milliarder kroner i uken under vurdering. Fondet utgjør den største delen av India s Forex reserver. Den består av amerikanske dollar, store ikke-dollar valutaer, verdipapirer og obligasjoner kjøpt i utlandet. Omregning av valutakurser, spesielt ikke-amerikanske valutaendringer, kan ha økt reserveverdi, sier Hiren Sharma, senioradministrerende direktør, valuta rådgiver i Anand Rathi Financial Services, til IANS. Den indiske reserver består av nesten 20-25 prosent av ikke-dollar valutaer De enkelte bevegelsene i disse valutaene mot dollaren påvirker den samlede reserveverdi. FCA uttrykt i amerikanske dollar, inkluderer effekten av verdsettelse eller avskrivning av ikke-amerikanske valutaer, som pund sterling, euro og yen holdt i reserve, var RBI sitert i sitt statistiske supplement. Landets gullreserver forblev stillestående på 18 milliarder i løpet av uken. Landets gullbeholdninger hadde steget med 116 5 millioner til 18 15 milliarder i uken avsluttet 2. oktober. De spesielle trekkrettighets-SDRene i uken var imidlertid lavere med 10 2 millioner ved 4 03 milliarder kroner. Videre har landets reserveposisjon med Det internasjonale pengefondet IMF økt med 3 00 millioner til 1 30 milliarder. Stå på toppen av forretningsnyheter med The Economic Times App Last ned det nå. - TCYONLINE WE COACH NATIONEN INDIA S FOREIGN. This er slutten av forhåndsvisningen. Registrer deg for å få tilgang til resten av dokumentet. Uformatert tekstforhåndsvisning TCYONLINE WE COACH NATIONEN INDIA S FOREBYGGENDE RESERVERER Politikk, status og problemer Det er flere grunner til at behandle emnet for valutareserver For det første mottar emnet fornyet global interesse blant beslutningstakere og akademikere mot bakgrunn av økende globalisering av fremvoksende økonomier, akselerasjon av kapitalstrømmer og integrering av finansmarkeder både internasjonalt og globalt. Gjeldskrisen i noen av utviklingslandene i begynnelsen av nittitallet, den østasiatiske krisen i 1997 og nylig har valutakrisen i Argentina utgjort flere dilemmaer til beslutningstakere på valutareserver. Andre, multilaterale organer, særlig Bank for International Settlements BIS og Det internasjonale pengefondet IMF forsøker flere tiltak i forhold til internasjonal finansiell bue oppgjøret i sammenheng med gjeldsbanken-finanskrisen i flere land, og saker knyttet til forexreserver har blitt en viktig del av dette initiativet, som omfatter spørsmål om politikk, ledelse og åpenhet. For det tredje er det noen interesse i India på vårt nivå av valutareserver, som det fremgår av flere artikler i økonomiske dagbøker, økonomiske tidsskrifter og forskningsdokumenter. Det er også noen forskjeller mellom akademikere på både direkte og indirekte kostnader og fordeler av nivået på valutareserver, fra makro - Økonomisk politikk, finansiell stabilitet og finanspolitisk eller kvasi-finansiell innvirkning Fjerde, Reserve Bank of India RBI har vedtatt en proaktiv kommunikasjonspolitikk, spesielt under ledelse av guvernør Bimal Jalan, og det er derfor hensiktsmessig at de aktuelle problemene også presenteres fra perspektiv av RBI Faget for forex reserver kan være bredt klassifisert i to sammenhenger områder, nemlig teorien om re serverer og forvaltningen av reserver Reserveteksten omfatter spørsmål knyttet til institusjonelle og juridiske ordninger for å holde reserver, konseptuelle og definisjonelle aspekter, mål for å holde reservere eiendeler, valutakursregimer og konseptualisering av riktig nivå av valutareserver. , et teoretisk rammeverk for reserver gir begrunnelsen for å holde forex reserver. Reserveforvaltningen er hovedsakelig styret av porteføljestyringsvurderingen, det vil si hvordan man best utnytter valutareserver. Porteføljens hensyn tar blant annet hensyn til sikkerhet, likviditet og avkastning på reserver som De viktigste målene for reserveforvaltning De institusjonelle og juridiske ordningene er i stor grad landespesifikke, og disse forskjellene bør gjenkjennes ved å nærme seg de kritiske problemene knyttet til både reservehåndteringspraksis og politisk utforming. TOP CAREERS YOU 91-161-460-908.461-364 TCYONLINE WE COACH NATIONEN Hva er Forex Reserve es Konseptuelt er en unik definisjon av valutareserver ikke tilgjengelig da det har vært en divergens av synspunkter når det gjelder dekning av varer, eierskap av eiendeler, likviditetsaspekter og behov for skille mellom eide og ikke-eide reserver. Likevel for policy og operasjonelle formål har de fleste land vedtatt definisjonen foreslått av Det internasjonale pengefondets betalingsbalansehåndbok og retningslinjer for valutareserveforvaltning som definerer reserver som eksterne eiendeler som er lett tilgjengelige for og kontrollert av monetære myndigheter for direkte finansiering av ubalanser i ekstern utbetaling, for indirekte å regulere størrelsen på slike ubalanser gjennom inngripen i valutamarkedene for å påvirke valutakursen og eller til andre formål Standardmetoden for måling av internasjonale reserver tar hensyn til den ubehandlede internasjonale reserveverdien til den monetære myndigheten, men utenlandsk valuta og verdipapirene holdt av publikum, inkludert banker og bedriftsorganer, er ikke regnskapsført i definisjonen av offisielle beholdninger av internasjonale reserver I India inneholder Reserve Bank of India Act 1934 de mulige avsetningene for at RBI skal fungere som forvalter av valutareserver og forvalte reserver med definerte mål Behovet til å være varemottaker av utenlandsk reserver er i første omgang begrunnet i lovens forklaring. Reservene refererer til både utenlandsk reserver i form av gullformue i bankavdelingen og utenlandske verdipapirer som er beholdt av utstedelsesavdeling og innenlandske reserver i form av bankreserver Sammensetningen av valutareserver er indikert, et minimumsreservesystem er fastsatt og instrumentene og verdipapirene der landets reserver kan distribueres staves ut i de relevante delene av RBI-loven Kort sagt, i India, hva utgjør forexreserver, hvem er varemottaker og hvordan den skal distribueres, legges tydelig frem i st Atute, og på en ekstremt konservativ måte så langt som forvaltning av reserver er bekymret. I materielle termer fungerer RBI som depotfører og leder av forexreserver, og opererer innenfor det overordnede politiske rammeverket som er avtalt med regjeringen i India. Hvorfor Hold Forex Reserver Teknisk, Det er mulig å vurdere tre motiver, det vil si transaksjoner, spekulative og forsiktighetsmotiver, for å holde reserver. Internasjonal handel gir opphav til valutastrømmer, som antas å håndteres av private banker drevet av transaksjonsmotivet. På samme måte blir spekulativ motiv overlatt til enkeltpersoner eller konsernets sentralbankreserver er imidlertid først og fremst preget av en utvei av utenlandsk valuta for uforutsigbare strømmer, som er i samsvar med forsiktighetsprinsippet for å holde utenlandske eiendeler. Forholdsregler for å holde valuta, som etterspørselen etter penger, kan være positivt relaterte til rikdom og kostnaden for å dekke uplanlagt underskudd, og negativt relatert til avkastningen fra alternative eiendeler OPPLEVERE DIG 91-161-460-908.461-364 TCYONLINE VI KAN NATIONEN Reserveaktiver kan defineres med hensyn til eiendeler i monetær myndighet som depotfører eller statslig myndighet som rektor For den monetære myndigheten , kan motivene for å holde reserver ikke avvike fra pengepolitiske mål, mens for myndighetene kan målene med å holde reserver gå ut over det som de monetære myndighetene har. Med andre ord vil det endelige uttrykket for målet om å holde reservere eiendeler bli påvirket av forsoning av målsettinger fra den monetære myndighet som depotfører og regjeringen, som tilfeller er imidlertid når reserver brukes som en hensiktsmessig mekanisme for offentlige kjøp av varer og tjenester, betjening av utenlandsk statsgjeld i staten, forsikring mot nødsituasjoner, og med hensyn til noen som en kilde til inntekt Hva er de dominerende politiske målene med hensyn til forex reserver i India Det er vanskelig t o definere mål i meget presise termer, og det er heller ikke mulig å bestille alle relevante mål etter prioritetsorden i lys av nye situasjoner som beskrives senere. For nå kan en liste over mål i bredere termer innkapsles, dvs. en opprettholdelse tillit til pengepolitikk og valutakurspolitikk b øke kapasiteten til å gripe inn i valutamarkeder c begrense ekstern sårbarhet ved å opprettholde likviditet i utenlandsk valuta for å absorbere støt i krisetider, inkludert nasjonale katastrofer eller krisesituasjoner d gi tillit til markedene spesielt kredittvurderingsbureauer som eksterne forpliktelser kan alltid bli møtt, og dermed redusere de totale kostnadene som forexressurser er tilgjengelige for alle markedsdeltakere, og e tilfeldigvis legge til komforten til markedsdeltakere, ved å demonstrere støtte av innenlandsk valuta av eksterne eiendeler. TOP CAREERS YOU 91-161-460 -908.461-364 TCYONLINE VI TRYKKER NATIONEN Hva er det rette nivået på Forex Re tjener Grunnleggende motiver for å holde reserver, resulterer i alternative rammebetingelser for å bestemme riktig nivå av utenlandsk reserver. Det er gjort økonomer til å presentere et optimaliserende rammeverk for å opprettholde det rette nivået av valutareserver, og et synspunkt antyder at optimale reserver gjelder nivået ved hvilken marginal sosial kostnad er lik marginell sosial fordel. Det optimale reserveringsnivået har også blitt indikert som det nivået hvor marginalproduktivitet av reserver pluss rente opptjent på reservefordeler er lik den marginale produktiviteten til virkelige ressurser, og dette rammeverket omfatter valutakursstabilitet som det overordnede målet om å reservere ledelse Siden de underliggende kostnadene og fordelene med reserver kan måles på flere måter, gir disse tilnærmingene til det optimale nivået et stort omfang for å utvikle en rekke indikatorer for passende reserver. Det er mulig å identifisere fire sett med indikatorer for å vurdere tilstrekkigheten av reserver, og hver av t Hem gir et innblikk i tilstrekkelighet, selv om ingen av dem i seg selv fullt ut kan forklare tilstrekkelige. For det første, de pengebaserte indikatorene, inkludert reservering til store penger eller reserver for å basere penger som gir et mål for potensialet for innbyggert kapitalflyvning fra valuta. En ustabil etterspørsel etter penger eller tilstedeværelsen av et svakt banksystem kan tyde på større sannsynlighet for slike kapitalflyvninger For det andre, handelsbaserte indikatorer, vanligvis de importbaserte indikatorene som er definert i form av reserver i måneders import, gir en enkel måte å skalere reserveringsnivået av økonomiens størrelse og åpenhet Det har en enkel tolkning i flere måneder, et land kan fortsette å støtte sitt nåværende importnivå dersom alle andre innstrømninger og utstrømmer opphører. Da tiltaket fokuserer på nåværende konto, er det relevant for små økonomier som har begrenset tilgang og sårbarheter til kapitalmarkedene For vesentlige åpne økonomier med en betydelig kapitalkonto, er importen c Forskjellige mål kan ikke være hensiktsmessige. For det tredje er gjeldsbaserte indikatorer av nyere opprinnelse de dukket opp med episoder av internasjonale kriser, da flere studier bekreftet at reserver til kortsiktig gjeld med gjenværende løpetid er en bedre indikator for å identifisere finansielle kriser. Gjeldsbaserte indikatorer er nyttig for å måle risiko knyttet til ugunstige utviklingen i internasjonale kapitalmarkeder Siden kortsiktig gjeld med gjenværende løpetid gir et mål på alle gjeldsbetalinger til utlændinge i løpet av det kommende året, er det et nyttig mål for hvor raskt et land vil bli tvunget til å tilpasse seg ansiktet på kapitalmarkedets forvrengning Nivå av valutareserver i India Den indiske tilnærmingen til å bestemme tilstrekkigheten til valutareserver har utviklet seg de siste årene, særlig siden den banebrytende rapporten fra høynivåkomiteen om betalingsbalanse, som kulminerte i guvernør Jalan s utstilling av kombinasjonen av globale usikkerheter, innenlandsk økonomi og nasjonal sekuritet ty hensyn til å bestemme likviditet i fare og dermed vurdere reservetilstrekk Det er hensiktsmessig å fremlegge stiliserte fakta i forhold til noen av indikatorene til TOP CAREERS YOU 91-161-460-908.461-364 TCYONLINE VI LØSER NATIONEN, gjør en bestemt vurdering om tilstrekkelighet Valutareservene inkluderer tre gjenstander gull, SDR og utenlandsk eiendeler Som 3. mai 2002, ut av USA 55 6 milliarder av totalreserver, utgjør utenlandsk eiendeler hovedandelen på 52,5 milliarder dollar Gull tegner seg for rundt 3 milliarder amerikanske dollar I juli 1991, som en del av reserveadministrasjonspolitikken, og som et middel til å øke ressursene, forplikter RBI midlertidig gull til å skaffe lån. Gullbeholdningen har dermed spilt en avgjørende rolle for reserveadministrasjonen om gangen. av ekstern krise Siden da har gull spilt en passiv rolle i reserveforvaltning Nivået på valutareserver har jevnt økt fra US 5 8 milliarder ved utgangen av mars 1991 til US 54 1 milliard i slutten av mars 2002 og videre til US 55 6 milliarder per 3. mai 2002 Det tradisjonelle målet på handelsbasert indikator for reservedekning, dvs. importdekselet definert som 12 ganger forholdet mellom reserver og vareimport som redusert til tre uker med import innen utgangen av desember 1990, har forbedret seg til rundt 11 5 måneder ved utgangen av mars 2002. Når det gjelder pengebaserte indikatorer, har andelen netto valutareserver av RBI NFA til valuta med offentligheten økte kraftig fra 15 prosent i 1991 til 109 prosent ved utgangen av mars 2002 Andelen NFA til bred penger M3 har økt mer enn seks ganger fra 3 prosent til 18 prosent Styring av internasjonale reserver I de senere årene har flere grunner, økende oppmerksomhet blir betalt til styring av internasjonale reserver. Først kommer fremkomsten av euroen som en alternativ valuta til amerikanske dollar andre, bevegelse av mange sentralbanker ut av gull tredje, endringer i valutakursregimer fjerde, ch Angrep om reservetilstrekk og rolle i kriseforebygging og femte operasjonell bruk av reservemål ved beregning av finansieringsgap fra IMF Oppmerksomheten på emnet er påvist ved økt vekt på åpenhet, ansvar i ulike fora, og mer nylig spørsmålet om IMFs retningslinjer om emnet Operasjonelt er reserveforvaltning en prosess som sikrer at tilstrekkelige offentlige offisielle eiendeler er lett tilgjengelige for og kontrolleres av myndighetene for å møte et bestemt målmål for et land. En reserveforvaltningsenhet er normalt ansvarlig for Forvaltning av reserver og tilknyttede risikoer Kontantforvaltningsenheten er alltid sentralbanken, og målene for reserveforvaltning er derfor avgjørende for at de skal omfatte målsettingen til den monetære myndigheten og målene til en porteføljeforvalter eller forvalter av reserver Som en pengeinstitusjon er en sentralbanks hovedmål å ens makroøkonomisk finansiell stabilitet generelt og ekstern stabilitet spesielt Som sentralbank er sentralbankens hovedmål å sikre likviditet, sikkerhet og avkastning ved utplassering av reserver. Ved vurderingen av forvaltning av reserver vurderes fordelene og kostnadene ved å holde reserveren konstant på fordelene, de siste internasjonale finanskrisene har TOP CAREERS YOU 91-161-460-908.461-364 TCYONLINE WE COACH THE NATION, som viser at det å holde og administrere tilstrekkelige reserver og avsløre tilstrekkelig informasjon til markedene, hjelper et land til å forhindre eksterne kriser, særlig de som kommer fra Kapitalkontoen Den økende forståelsen av reservenes rolle i kriseforebygging og som buffer for å håndtere valutamarkedet har gitt reservestyring en mer sentral rolle, nå enn før, i nasjonal økonomisk politikk. Opprettholde et høyt nivå av reserver for tidevann over eksterne sjokk involverer imidlertid mulighetskostnad Mulighetskostnaden ved å holde reserver er t Han forventer investeringer fordi ressurser har blitt brukt til å kjøpe reserver i stedet for å øke den innenlandske kapitalen. Den marginale produktiviteten til den innenlandske kapitalen er muligheten til å holde reserver og reserveringsforvaltning søker å minimere mulighetskostnadene mot fordelene som oppstår ved å holde reserver. Målene med reserve Ledelsen varierer fra land til land, og en nylig undersøkelse av reservehåndteringspraksis for utvalgte land. IMFs retningslinjer, 2001 gir god innsikt i emnet. For det første holder de fleste land reserver for å støtte pengepolitikken. Samtidig sikrer likviditeten i valutamarkedet å utjevne utilsiktet kortvarig langsiktige svingninger i valutamarkeder utgjør hovedmålet, enkelte land tar forsiktig tilnærming til inngrep. Mindre land holder reserver hovedsakelig for å ta hensyn til transaksjonsmotiver for å møte eksterne ubalanser i betalingsbalansen, samt en rikdom av verdier. Forsiktighetsmotiv for å holde reserver for å redusere negative kostnader rnal sjokk er implisitt i de fleste landsmål, men blant noen finner det eksplisitt omtale Få land eksplisitt bruker internasjonale reserver som støtte for monetære grunnlag og for å opprettholde stabiliteten og integriteten til det monetære og finansielle systemet Fra et politisk synspunkt er målet om å holde fast Reservene for å støtte pengepolitikken er felles for de fleste land, og målet om å holde reserver i forhold til mange fremvoksende økonomier er først og fremst å opprettholde internasjonal tillit om sine kortsiktige betalingsforpliktelser, samt tillit til pengepolitiske og økonomiske politikker. For det andre har de fleste land uformelle koordinering mellom gjeldsstyring og reserveforvaltningspolitikk Som en del av uformell samordning tar de fleste land hensyn til ekstern gjeldsindikatorer, særlig forfallssammensetningen av kortsiktig og langsiktig gjeld, som en del av reserveforvaltningen. For det tredje, når det gjelder åpenhet og offentliggjøring standarder, mange land holder seg til IMF s SDDS-krav for spesifikke dataspredningsstandarder De fleste land publiserer årlig data om utenlandsk gjeld i enten sentralbankens årsrapporter eller andre rapporter fra deres regjeringer. For det fjerde gjelder likviditets - og sikkerhetsrisiko for reserveringsenheter i de fleste land som en del av Målet med reserveforvaltning Utbyttemålet er sekundært for de fleste land i reserveforvaltning For det femte bruker de fleste land benchmarks for styring av valutasammensetningen av reserver, men informasjon til publikum om referansene for de underliggende TOP-karriere deg 91-161-460-908.461-364 TCYONLINE WE COACH Nasjonens valutasammensetning av reserver er vanligvis ikke tilgjengelig. Informasjon om de underliggende normer for å vedta referansene er imidlertid tilgjengelige i en rekke land. Styring av Forex Reserver i India I India er det fastsatt bestemmelser om forvaltningen av valutareserver. ut i RBI-loven og valutamarkedet Act, 1994, og de styrer også åpne markedsoperasjoner for å sikre ordnede forhold i forexmarkedene, utøvelse av makter som monetær myndighet og depotmottaker i forbindelse med forvaltningen av utenlandsk valuta. I praksis har gullbeholdninger vært praktisk talt uendret andre enn sporadisk salg av gull av regjeringen til RBI. Gullreserverne forvaltes passivt. For tiden oppstår økning i valutareserver hovedsakelig ut fra kjøp av RBI fra autoriserte forhandlere, dvs. åpne markedsoperasjoner og til en viss grad inntekter fra distribusjon av forex eiendeler holdt i porteføljen av RBI dvs. reserver som er investert i egnede instrumenter for utvalgte valutaer RBI-loven fastsetter investeringskategorier hvor RBI har lov til å distribuere sine reserver. Støtteinntektene på statskonto også flyter til reserver. Utløpet oppstår hovedsakelig på grunn av salg av utenlandsk valuta til autoriserte forhandlere dvs. for åpen markedsoperasjon Det er oc tilfeller når forex blir gjort tilgjengelig fra reserver for identifiserte brukere som en del av strategien for å møte klumpete krav til forexmarkeder, spesielt i perioder med usikkerhet. Nettoeffekten av kjøp og salg av utenlandsk valuta er den mest avgjørende for nivået på valutareserver , og disse inkluderer slik salg eller kjøp i fremmende markeder som for øvrig er svært små i størrelsesorden Forex Reserver og Quasi-Fiscal Aktiviteter Sentralbanker utfører en rekke kvasi-skattemessige aktiviteter QFAer QFAer kan defineres som en operasjon eller et tiltak utført av en sentralbank med en effekt som i prinsippet kan dupliseres med budsjettforanstaltninger i form av eksplisitt skatt, subsidie ​​eller direkte utgifter, og som har eller kan ha innvirkning på sentralbankens finansielle operasjoner. I bredere forstand inkluderer også QFAer visse aktiviteter, som for eksempel valutakurser, åpen markedsoperasjon og kontant reserveforhold, som har skattemessige konsekvenser, men kan ikke være gjenstand for dobbelt duplisert når det gjelder eksplisitte skatter og subsidier i budsjettet Sentralbanker QFAs stammer i stor grad fra deres rolle som regulator i det finansielle systemet, som banker til regjeringen, og som regulator for valutasystemet. Problemene Politikk Matters TOP CAREERS DU 91-161-460-908.461-364 TCYONLINE VI TRYKKER NATIONEN Først er et kritisk spørsmål om alle eksterne eiendeler er lett tilgjengelig for bruk. Styringen av utenlandsk valuta i India sikrer slik tilgjengelighet, men med hensyn til en stor del av gull som er en liten del av offisielle reserver, er kvaliteten ikke i et form som lett aksepteres i internasjonale finansmarkeder. Det er ingen sannsynlighet for bruk av gull i reserver i overskuelig fremtid Ikke desto mindre har India utviklet mekanismer som en del av gullbeholdningen til RBI kan konverteres til brukbar utenlandsk valuta. For det andre er et problem som er felles for mange sentralbanker, fordelen ved å tydeliggjøre politiske mål i hensyn til valutareserver Mandatet og praksisen i India tyder tydelig på at opprettholdelse av stabilitet er et overordnet mål, men detaljering av mål må ta i betraktning de forandrede omstendighetene. Tilstrekkelig eller passende nivå Først er den dominerende bekymringen for politikken å opprettholde tilliten til vår evne å gi likviditet og det er ingen presis måte å definere på hvilket nivå konfidensfaktoren vil bli undergravet. I praksis bør beslutningstakere avgjøre vanskeligheter med å gjenopplive selvtillit når den begynner å bli ødelagt b markedsdeltakernes fokus på inkrementelle endrer seg mer enn total størrelse og c demonstrasjon av vilje til å bruke reserver når det er berettiget uten å forplikte seg til det og bli låst i en straitjacket-situasjon. Problemet med å håndtere reservenivået blir dermed på mange måter like viktig som nivået i seg selv. , er det dommer involvert i å vurdere om nivået på valutareserver gir komfort i lys av svakhet i innenlandske grunnleggende. For det tredje, mange indikatorer for tilstrekkelighet av reserver, i vesentlig grad fanger potensialet for inntjening av utenlandske innbyggere, mens de faktorer som styrer inntjening av innbyggere gjennom kapitalflyvning, ikke lett vurderes fjerde fører og lags i handel og selv usynlige kan påvirke utbud og etterspørsel på markeder vesentlig, særlig når markedene ikke er fullt utviklet. Hvordan skal reserveringsdekning vurderes med henvisning til utbredelsen av slike ledere og lags Hvis lederne og lags kan påvises påvirket av skjønn administrative tiltak, mengden reserver som er nødvendig for å moderere slike kundeemner og lags, kan reduseres. For det femte, hvor det er klump i etterspørsel og tilbud, slik det er tilfellet i India, må forexreserverne brukes til å møte de midlertidige feilene i forexmarkeder i En slik situasjon, de inkrementelle endringene i nivået på valutareserver kan også være tilsvarende store sjette, det Det var allment følte at betingede kredittlinjer fra privat sektor kunne forhandles og dermed faktisk nivå på valutareserver som skal opprettholdes, kan tilsvarende bringes ned. Beredskapskredittlinjen CCL fra Det internasjonale pengefondet kunne også ha tilsvarende effekt India hadde ikke tilgang til TOP CAREERS YOU 91-161-460-908.461-364 TCYONLINE VI COACH Nasjonen denne funksjonen, og i alle fall har erfaringer fra andre land ikke vært veldig tilfredsstillende på denne Kostnaden og fordelene Først er et stort spørsmål om reserveringsnivået knyttet til omfanget av måle generelle økonomiske kostnader og fordeler med å holde reserver Mens begreper av marginal sosiale kostnader eller mulighetskostnader er nyttige for analytiske formål, er beregning vanskelig, selv om vurderinger ikke er umulige. For det andre, dersom det antas at den direkte økonomiske kostnaden ved å holde reserver er forskjellen mellom renter på utlandsgjeld og avkastning på eksterne eiendeler i reserver, må slike kostnader behandles som forsikringspremie for å sikre og opprettholde tillit til tilgjengeligheten av likviditet Fordelene ved en slik premie er ikke bare når det gjelder å avværge risiko, men også med hensyn til bedre kredittvurdering og finere spreads som mange private deltakere kan få mens kontraktsgjeld Kostnadene ved komfort nivå i reserver blir ofte møtt av noen fordeler, men begge er vanskelige å måle, i økonomisk eller økonomisk, og kvantitativt. Tredje, hvis reservenivået anses å være betydelig i den høye komfortsonen, kan det være mulig å legge til større vekt å returnere på forex eiendeler enn på likviditet, og dermed redusere nettokostnadene, hvis noen, av å holde reserver. Fjerde, slike beregninger av kostnader for å holde reserver ved å sammenligne avkastning på valutareserve med kostnader for utlandsgjeld kan innebære at tillegg til reserver har blitt gjort ved å inngå ytterligere ekstern gjeld I India har nesten hele tillegget til reserver i de siste årene blitt gjort mens man holder det overordnede nivået o F ekstern gjeld nesten konstant Fifth, kostnadene og fordelene ved å legge til eller ikke legge til reserver bør vurderes med en langsiktig visning For eksempel, hvis det er usikkerhet om kapasitet til å skaffe nødvendige reserver på et senere tidspunkt, kan et land foretrekke å skaffe dem raskere enn senere Faktisk kan en inter-temporal syn på tilstrekkelighet samt kostnader og fordeler av forex reserver være i orden Til slutt er det nødvendig å vurdere kostnadene ved ikke å legge til reserver gjennom åpne markedsoperasjoner om gangen når kapitalstrømmene er sterke Med andre ord kan kostnadene og fordelene med forexreserver ha noe å gjøre med åpne markedsoperasjoner, både i penge og forexmarkeder enn bare selve nivået. Kort sagt, kostnadene og fordelene oppstår like mye ut av åpne markedsoperasjoner i sentralbanken som ledet av reserveringsnivå Konklusjon OPPLEVERE DIG 91-161-460-908.461-364 TCYONLINE VI KAN NATIONEN Å konkludere, teori og praksis av utenlandske ex. Forandringsreserver er like kompliserte som alle andre samtidige økonomiske spørsmål. Mens det ikke er lett å gi svar på alle spørsmålene som er opptatt i den siste debatten om valutareserveres forvaltningspolitikk, har vi i India hatt en så lang reise fra smerten fra 1991 til komforten i dag, og dette har bare skjedd med hardt arbeid og implementering av forsiktig politikk som har gjort India til en respektert modell i den fremvoksende verden. TOP CAREERS YOU 91-161-460-908,461-364 Se hele dokumentet. Dette essayet var uploaded on 11 30 2016 for the course ELECTRICAL 12 taught by Professor Assistant professor during the Spring 16 term at Gayatri Vidya Parishad College of Engineering. TERM Spring 16.PROFESSOR Assistant professor. Click to edit the document details. Share this link with a friend. Most Popular Documents from Gayatri Vidya Parishad College of Engineering. Gayatri Vidya Parishad College of Engineering. ELECTRICAL 12 - Spring 2016.TCYONLINE WE COACH THE NATION FIRST IN THE WORLD America n President to visit India. Gayatri Vidya Parishad College of Engineering. ELECTRICAL 12 - Spring 2016.TCYONLINE WE COACH THE NATION Dear Student, On demand of many of our Top Edge users. Gayatri Vidya Parishad College of Engineering. ELECTRICAL 12 - Spring 2016.TCYONLINE WE COACH THE NATION SAARC FROM SAPTA TO SAFTA ECONOMIC RATIONALE More than. Gayatri Vidya Parishad College of Engineering. ELECTRICAL 12 - Spring 2016.TCYONLINE WE COACH THE NATION Dear Student, On demand of many of our Top Edge users. Gayatri Vidya Parishad College of Engineering. ELECTRICAL 12 - Spring 2016.Gayatri Vidya Parishad College of Engineering. ELECTRICAL 12 - Spring 2016.

Comments

Popular Posts